Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

Maulidur Rasul, Asus U32U dan RAM 6GB

Bismillahirrohmaanirroohimm... Assalamu'alaikum...

Rasanya masih belum terlambat untuk pendekar ucapkan salam maulidur rasul untuk umat Islam sekaliannya...Moga sekalian dirahmati Allah dan diberikan syafaat oleh baginda di akhirat kelak...Aminn...

Gambar Curi dari blogger Amirul Rafiqin ..hehe..

Pernah dikatakan bahawa Tuan Guru Nik Aziz Awang menyebutkan bahawa menyambut maulidur rasul adalah suatu perkara bida'ah... Apa itu bida'ah tidak perlulah untuk dikupas di sini kerana di sini bukannya blog yang membicarakan mengenai agama... terdapat bermacam-macam lagi blog yang berbicara mengenai agama dan pengkhususan mengenai agama... blog-blog ilmuan, ustaz-ustaz dan tidak termasuk lagi blog-blog ustaz-ustaz "celup" yang lainnya...

Hentikan sahaja polemik mengenai hal ini kerana sama ada ia baik atau buruk, kita sendiri mengetahui hakikatnya...menjatuhkan hukum haram-berdosa-masuk-neraka bukanlah tugas kita.

Wallahua'lam..


ASUS U32U

Untuk memulakan semula langkah blogging selepas terjatuh sebelum ini, pendekar memerlukan kembali KUDA. Tanpa KUDA siapalah pendekar bukan? Jadi untuk kebaikan diri sendiri, lebih baik sebenarnya untuk memiliki kuda.

Dan pada tarikh Isnin, 21 haribulan Januari tahun 2013, pendekar berseorangan merayau-rayau di Plaza Lowyat, Bukit Bintang, Kuala Lumpur demi mencari seekor kuda yang terbaik dan sihat sebelum memulakan langkah pacuan yang seterusnya. Hehe...

Pilih punya pilih, belek punya belek, akhirnya pendekar temui seekor kuda yang sangat ohsem, berwibawa, menakjubkan, dan bersesuaian dengan pendekar yang mahukan seekor kuda yang bisa berlari pantas tanpa perlu memikirkan kos pengendalian yang mahal.

Maka selepas segala urusan selesai, (pendekar terpaksa menunggu sehingga 2jam dan merayau-rayau lagi di sekeliling Lowyat semasa proses pemasangan kelengkapan kuda), maka dibawa baliklah seekor kuda yang seperti akan kalian lihat dalam gambar di bawah ini.
Kuda baru seorang Pendekar Berkuda ini akan menjadi satu kelengkapan perang yang boleh membantu pendekar dalam perjuangan di alam maya...gyahahaha.. Kuda baru ini berbakakan ASUS berjantungkan AMD e-450 dengan talaan grafik yang menakjubkan. *cuit collar*..

Maka secara rasminya pendekar ingin mengucapkan selamat datang ke blog yang akan pendekar mulakan langkah baru di dalamnya. Sama ada cepat atau lambat blog ini ke depan, hanya masa dan usaha yang akan menentukan kelajuannya...

Dan terima kasih kepada yang baik hati yang ingin sama-sama melihat pendekar berjaya di alam maya. Juga kerana pekerjaan dan amanah yang dipikul selepas ini. Mudah-mudahan kerjasama kita akan membuahkan redha Allahu Ta'ala demi mencapai kejayaan yang sama-sama kita inginkan. InsyaALLAH..

RAM 6GB

Disebabkan kerana kuda terbaru ini hanya dilengkapi dengan memori ingatan yang terhad iaitu hanya 2GB, maka pendekar ingin menambahkan kekuatan memorinya kepada suatu tahap yang boleh mempercepatkan pecutan kuda ini. Dengan itu pada 24 Januari 2013, pendekar telah menambahkan satu RAM 4GB ke dalam kotak memori sang kuda.

Oleh kerana penambahan tersebut, kuda baru pendekar sudah mula menampakkan kehebatannya. Kelajuan dan kepantasan yang menakjubkan. Memang sungguh tak sangka. Hehe...


Maka dengan ini, bermulalah perjalanan semula SENI PERMAINAN SEO, SENI PERMAINAN BAHASA dan PERJUANGAN seorang Pendekar Berkuda yang berkelana di alam maya.

Mencari, meneroka, menimba ilmu, memperjuangkan kebenaran, merobohkan tembok ego dan dusta. InsyaALLAH...sama-samalah kita.

Mudah-mudahan segalanya akan dipermudahkan ALLAH Subhanahu Wata'ala...Amiinn...


Salam Perjuangan. (^_^)


p/s : oh ya, sebelum terlupa, ada seseorang yang mempunyai blog mengenai design-design, sama ada design blog, t-shirt, gambar, video, banner, bunting, dan sebagainya... KLIK SINI jika anda berminat untuk mengetahuinya. 
1 Komentar untuk "Maulidur Rasul, Asus U32U dan RAM 6GB"

salam maulidur rasul buat bro juga. moga lebih succes dgn
'kuda" baru bro, insyaAllah

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD