Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

Kalau Blogger BN Dengan Posting Isu Moralnya, Blogger PR Pula Dengan Posting Fitnah dan Putar Belitnya.

Muak...

Hanya itulah yang mampu terlafaz..bila memerhati secara rawak dua pecahan blogger politik tanah air... Blogger pro BN dengan isu moral wakil rakyat dan pemimpin pembangkang dan blogger pro PR dengan isu fitnah dan putar belit faktanya...

Kalau blogger BN, isu yang paling hot tentunya isu moral...isu skandal seks bla bla bla... (aku sendiri pernah buat..dan ia hanya melibatkan tiga orang pemimpin teratas...nuar, azmeen dan badrol... ) tapi aku try sedaya upaya untuk tidak menyiarkan gambar yqng lebih lahanat, lebih celaka walaupun hakikatnya ia adalah satu kebenaran yang nyata...

Bagi blogger pro PR pula...tak habis-habis dengan isu fitnah...terhadap Perdana Menteri, Menteri itu...menteri ini...tak termasuk lagi berita-berita palsu tentang skandal penyelewengan peruntukan kerajaan...pembelian kapal selam...MRT...dan bla bla bla...

Satu situasi yang bangang bila aku lihat dua kelompok ini nak tunjuk jaguh dengan cara buruk memburukkan antara satu sama lain...bukan cuba untuk mencari jalan bagi menyelesaikan isu-isu berbangkit...tapi hanya mahu membakar hati dan emosi khalayak pembaca...

Macam puki...bak kata fynn jamal... Peduli apa pada bahasa...kalau perangai dah macam celaka...

Bila aku lihat blogger puak-puak macam ni berperang...satu dah macam suratkhabar sampai Harian Metro yang tak ada nilai satu apapun kecuali isu-isu panas membengkakkan hati pembaca...especially yang beragama Islam...

Blogger yang satu lagi ni pulak suka cipta isu-isu fitnah baru dan memutar belit fakta...mereka suka nak cipta satu persepsi dalam minda para pembaca...persepsi yang lazimnya adalah buruk...teruk...zalim...macam celaka...bangsat..dan sebagainya...walaupun tuduhan mereka seeingkali bukanlah benar pun...melainkan isu-isu fitnah belaka...memang puki...

Aku muak...muak nak baca...kalau isu yang membina dan berasaskan fakta tak mengapalah jugak...penyelewengan yang berdasarkan fakta dan analisa yang kukuh dan tepat...tak menjadi hal...sama-sama cari jalan penyelesaian...tapi kalau isu bangang...memang tak sesuai la nak beri input kepada minda...

Soalnya...kejadah apa pentingnya kau selak masalah dalam kain semua orang? Tak ada isu lainkah nak ajukan? Kejadah hape kau buat isu tuduhan palsu yang kau putarbelitkan fakta dia sesuka hati kau? Dosa yang paling besar adalah fitnah! Selain dari pada mensyirikkan Allah...mengingkari Rasul dan kedua ibu bapa...

Majoriti blogger politik bangang ini adalah orang-orang tua...yang mana depa ada anak-anak...pasti...mereka nak hasut pemikiran orang muda supaya jadi seperti mereka...maka berduyun-duyunlah orang muda masuk perangkap celaka mereka...tanpa menggunakan akal fikir yang waras berlandaskan keimanan kepada yang haq...

Ah...persetankan sahaja rasa hati aku...aku sendiri pun celaka...begitu depa akan bilang...huk alohhh...

Bad mood...

Titik..


0 Komentar untuk "Kalau Blogger BN Dengan Posting Isu Moralnya, Blogger PR Pula Dengan Posting Fitnah dan Putar Belitnya."

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD