Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

Review Naskah Ekspresi

Bismillah...aku terpanggil untuk menulis lepas baca apa itu Naskhah Ekpresi monolog hati seorang teman dan rakan-rakan..

Jika kamu tanya apa pendapat aku ada? Jujur..ia tidak bisa membangkitkan jiwa pada apa aku rasa. Ya..maaf.. Aku terus-terang saja.

Berbicara lewat serebelum otak yang terpisat-pisat oleh kata-kata yang terukir dalam helaian naskhah yang satu ini emang menguji jiwa dan minda aku sebagai pembaca..

Apa aku bisa kata...naskah ini kurang jiwa di dalamnya...bila aku hayati kata demi kata...ku jiwai ayat baris demi baris...terkadang aku khayal di dalamnya...tetapi acapkali khayalanku di rampas oleh bahasa yang salah susun aturnya... Aku jujur ini..

Kecewa..

Monolog bicara minda...saat kau toreh kepala guna pisau lipat yang berkarat..aku sendiri merasa ngeri membacanya...ahh..sungguh rigid kotak fikir manusia...hebat!

Jika naskah ekpresi itu mampu kalian atur ayat demi ayat pada bijaksana..jika kalian mampu hamparkan dengan jiwa seluruhnya..ia pasti akan jadi sangat hebat! Untuk kalian bangga pada lelah dan keringat..

Diam...

Ekspresi adalah jiwa...jika tiada jiwa..bagaimana kita bisa bermonologi kan?..maka berikanlah jiwa ketika kamu menulis kata demi kata...kerana hati tidak akan pernah berdusta pada rasa...hanya akal mahu membelit rasa yang tertera...

Dan aku juga mahu bilang tahniah...bukan mudah menentang arus, menyuarakan rasa. Ya! Kalian sangat berani bermain kata... Maka...

HAMPARKAN SAHAJA KE SELURUH JAGAT RAYA!!

- terima kasih pada yang sudi beri aku naskah ekspresi..sehingga bicaraku pula jadi begini..ah! Lemparkan saja selimut mega! Woahha!


1 Komentar untuk "Review Naskah Ekspresi"

terima kasih atas wang dan masa anda membaca Naskah Ekspresi..
kami hargai reviu anda.. =)

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD