Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

APABILA PUAK PENYEMBAH DEWA AMBIGA MENGHINA MUFTI PERAK. ADA AKU HAIRAN??

Tatkala dalam kepelbagaian info semasa. Sembang politik tidak pernah akan susut tatkala Pilihanraya Umum ke-13 semakin dekat...mengikut Info dari seorang rakan...tarikh pembubaran Parlimen bukanlah dalam masa sebulan dua ini. Mengambil pendekatan yang lebih memudahkan semua pihak, atas alasan apa sekalipun...pilihanraya tidak perlulah sehingga menyusahkan...


Namun dalam kepanasan bahang pilihanraya yang makin hampir...pendekar ingin sekali mengulas pada hakikat puak penyembah dewa Ambiga yang semakin kurang ajar dalam bertindak... Bila dibilang pada hakikat bahawa perjuangan mereka adalah satu ketaksuban dalam menegakkan hukum ALLAH...sedang dalam langkah mereka itu, mereka lupa bahawa ALLAH sangat membenci akan manusia-manusia yang taksub pada amal ibadat. Kerana dengan wujudnya mereka lah...bida'ah-bida'ah sesat lagi menyesatkan bertebaran ke mana-mana sehingga menghancurkan kemashlahatan ummah...


Kali ini, puak penyembah dewa Ambiga memberikan pula satu entiti penting dalam pemikiran mereka...pemikiran taksub pada kuasa dan pangkat...kamu ingin lihat?? Marilah...nikmati saja...Tiada siapa yang melarang...

Namun begitu...pendekar harap..jangan hiasi dadamu dengan perasaan benci dan dendam kesumat...kerana dari situlah bermulanya kerosakan hati...pendekar harap, kalian nikmati saja ya...tidak perlu berkata apa-apa...cuma...senyum saja...kerana ALLAH itu Tuhan yang Maha Pengasih... (^_^)...





Pendekar mohon, jika kalian mahu menjebakkan diri dalam politik...berpada-padalah...kerana jika hati tidak kering...ia akan basah dengan kesal yang tidak berpenghujung...maafkan ya...salam perjuangan...
6 Komentar untuk "APABILA PUAK PENYEMBAH DEWA AMBIGA MENGHINA MUFTI PERAK. ADA AKU HAIRAN??"

admin pun macam kuda...keh3x

Setuju sangat2 dgn Pendekar dlm hal ini. Dlm zaman ini pandangan mufti tak diambil kisah lagi, fatwa mereka dipandang sebelah mata. Lihat sajalah keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan Ke-37 pada 23 Mac 1995 yang menyatakan merokok itu haram di sisi Islam. Cuba hitung di sekeliling kita berapa ramai org Islam yg masih melakukan perbuatan haram (merokok) itu, bukan saja rakyat biasa yg tak cerdik merokok tapi pemimpin Umno, Pas dan PKR yg cerdik itu pun dgn wajah tak malu turut menghisap benda haram tersebut.

Yang terbaru kekecewaan Mufti Perlis Dr Juanda Jaya yg merasa sedih kerana demi political mileage ada pihak yg memutarbelitkan kenyataannya di akhbar. Dr Juanda membidas akhbar Berita Harian yg memetik berita dia menyokong kenyataan Datuk Harussani, sedangkan kata Dr Juanda maksudnya bukan begitu. Seperti kata Dr Juanda semalam dia kecewa dengan "perangai hodoh" wartawan akhbar berkenaan yg memutarbelitkan kenyataanya.

"Mufti pun korang nak perlekehkan. Apa nak jadi dengan Melayu?" kata Dr Juanda seperti yg tersiar dalam akhbar semalam.

Salah siapa bila mufti pun seperti kata Dr Juanda diperlekehkan oleh akhbar milik kerajaan? Memang mufti bukan maksum, tapi sekurang2 nya ilmu agama mereka adalah lebih tinggi dari kita, jadi tolonglah hormati institusi mufti. Jangan lakukan spt apa yg terjadi kepada Datuk Ishak Baharom yg dipecat sebagai Mufti Selangor pada 16 Ogos 1985 hanya kerana dia mengkritik tahap keimanan Dr Mahathir.

ah, same la..
dalam FB, ade sekor yg gune name IPS...
duk hina, caci maki, orang2 PAS terutamanya ulamak2 PAS..
x ke same 2 x 5...
ko pun same laaa.. bajet bagus, duk maki2 orang...
igt bagus sangat la macam tu.. konon nak nasihat orang, tapi gune bahasa cam haram jadah..

Bila Majlis Fatwa nak bincangkan hukum penipuan pilihanraya? Hukum menipu lebih besar dosanya dari berhimpun ramai2..

Bila tidak bijak urus amarah...

umat islam dah masuk perangkap demokrasi... demokrasi adalah tangan iblis dan dajjal

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD