Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

MARI KITA MENGUTUK DATUK SERI NAJIB! WOAHHA~!

Bak kata blogger semutapi yang nak menyorok macam lah pendekar tak kenal dia siapa.... yang selalu nak menang dalam berhujah...dia siap pakai fakta segala bagai.... fakta-fakta yang padanya sangatlah tepat dan tak ada tokok tambah...woahha~!

Ah! Persetankan saja segalanya.... pendekar ingin berkongsi dengan anda untuk menyerang DS Najib Razak... apa benarkah semua ini dilakukan oleh beliau??? Mari kita dengae tuduhan blogger semutapi ini dahulu.... ececececehhh....

Skandal PKFZ RM12 billion lesap
Submarine Commission RM500 million lesap
Skandal Sime Darby RM964 million lesap
Kes Paya Indah Westland RM88 million lesap
Pos Malaysia (Transmile) RM230 million lesap
Terengganu Stadium runtuh RM292 million lesap
MRR2 repair cost RM70 million lesap
Overpayment by Sport Ministry RM8.4 million lesap
London’s white elephant sports complex RM70 million lesap
MATRADE repairs RM120 million lesap
Cost of new plane used by PM RM200 million lesap
Loss in selling Augusta RM 510 million lesap
Worth of APs given out to cronies in a year RM1.8 billion lesap
Submarines (future Muzium Negara artifacts) RM4.1 billion lesap
PSC Naval dockyard RM6.75 billion lesap
Perwaja Steel’s US$800 million (RM2.56 billion) lesap
Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn Bhd operation to shore up the stock market
Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion lesap.
STAR-LRT bailout RM3.256 billion lesap.
National Sewerage System bailout RM192.54 million lesap
Seremban-Port Dickson Highway bailout RM142 million lesap
Kuching Prison bailout RM135 million lesap
Le Tour de Langkawi bailout RM3.5 Million lesap
RM17 billion subsidi yg dibayar kpd IPP yg diketuai oleh kroni pemimpin atasan Malaysia


Wow~! Banyak bukan skandal penyelewengan kroni-kroni? Hebatlah blogger semutapi ini yang tahu semua skandal ini... Woahha! Kenapa dia hanya menyebut skandal yang melibatkan kerajaan sahaja ya?? Mana pergi skandal penyelewengan ANWAR DAN AZMIN semasa di dalam kerajaan!!!!!! RM80 billion duit RM1000 dibawa keluar semasa ANWAR IBRAHIM JADI MENTERI KEWANGAN!!! Kau nak campak ke mana celaka???

Kalau kau campur penyelewengan semua tu belum cukup lagi nak compare dengan jumlah yang telah dilesapkan oleh BAPAK PENASIHAT EKONOMI kau tuh! Itu tak termasuk penyelewengan lain di dalam negeri-negeri Pakatan Rakyat sekarang nih! Bebal sangat napa??

AKAL ADA JANGAN BUTAKAN MATA PEKAKKAN TELINGA!

Ah...sekali lagi aku hairan.... mana pulaklah ANWAR IBRAHIM dapat banyak duit sedangkan dia tak kerja... Hairan di situ....keh keh keh...

Nasihat pendekar untuk anda... dalam entry ini pendekar dah terangkan dalam nya... kesalahan individu yang menyeleweng...kau tak boleh letakkan bapak kau untuk tanggung dosa dia... kalau kau ada akal...kau nak tanggung tak beban kesalahan yang orang sebelum kau buat?? otak udang!
6 Komentar untuk "MARI KITA MENGUTUK DATUK SERI NAJIB! WOAHHA~!"

ye la tu...fuck you

betul2...sengaal penyokong anuar ni..otak letak kat lutut

Sedih dan pilu tidak terperi hati hamba bila membaca entri Pendekar Naik Kuda @ Pendekar Naik Angin di atas ni. Betul sekali kata tuan hamba Pendekar Berkuda @ Pendekar Berangin: "AKAL ADA JANGAN BUTAKAN MATA PEKAKKAN TELINGA!" Maksud tuan hamba Pendekar Berangin ialah mata buta boleh pakai kanta, telinga pekak boleh pakai alat pembesar gema, tapi mati akal kita setaraf baghal..Betul kan?

Bagi tuan hamba Pendekar Berkuda @ Pendekar Berangin berapa kalikah tuan hamba nampak hamba menyebut DS Najib dalam komen hamba itu? Hamba dah ulang baca komen itu 42 kali tapi tak nampak sepatah perkataan pun yang menyebut tentang "DS Najib". Sebut PM adalah. Tapi bila sebut PM ia tidak bermaksud DS Najib kerana DS Najib bukan satu-satunya PM di Malaysia. Jika tak percaya tanyalah pakar sejarah Prof Khoo Kay Kim atau jika payah sangat tanyalah budak-budak sekolah darjah dua, mereka pun tahu sebelum DS Najib pun dah ada ramai PM di Malaysia.

Begitu juga dgn DS Anwar, adakah hamba sebut namanya dan memujinya dalam komen hamba itu? Tidak sekali pun kan? Jika segala skandal yg merosakkan ekonomi negara itu berlaku di zaman DS Anwar jadi Menteri Belia dan Sukan, Menteri Pendidikan, Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri, dia juga perlu bertanggung jawab kerana menjadi salah seorang perosak ekonomi negara bersama-sama PM dan semua menteri regim yg berkuasa ketika itu.

Berkenaan dengan kenyataan tuan hamba bahawa Anwar dan Azmin melarikan wang sebanyak RM1000 bilion dan RM80 bilion ia sesuatu yang baru hari ini hamba dengar. Maklumlah perkara itu belum masuk dalam Laporan Ketua Audit Negara lagi, sedang laporan-laporan penyelewengan lain seperti yang hamba senaraikan memang sudah ada dalam rekod audit. Tapi jika ada penyelewengan Anwar dan Azmin, mereka juga tak boleh dilepaskan, seperti kita juga tak boleh lepaskan semua pemimpin2 lain yg bertanggung jawab merosakkan ekonomi negara. Jangan pilih bulu, PM, TPM, menteri atau Ketua Pembangkang, jika salah tetap salah. Jangan pilih bulu, kerana Allah juga tak pernah pilih bulu ketika menghukum dosa dan mengurnia pahala kpd hambaNya. Kita boleh ikut apa yg dibuat oleh kerajaan Israel laknatullah itu di mana Presiden mereka sendiri pun diheret ke mahkamah bila dia buat salah. Itu negara Israel laknatullah...bagi negara Malaysia yg dirahmati Allah ini pasti kita boleh buat lebih baik daripada Israel laknatullah dlm menghukum pemimpin2 yg buat salah.

Bak kata Pendekar Berkuda @ Pendekar Berangin: "AKAL ADA JANGAN BUTAKAN MATA PEKAKKAN TELINGA!", begitulah harapan hamba supaya tuan hamba Pendikar Berangin dapat berfikiran lebih dingin, gunakan akal dalam mentafsir fakta, cuba matang dan jangan melenting, kerana dalam keadaan hati panas membara kita selalu tersilap bicara dan akhirnya membuat ramai orang ketawa.

Pohon maaf jika kata-kata hamba mengguris kalbu tuan hamba....

Woahha....itu dia...bukankah hamba sudah kata... bukan DS NAJIB mahupun siapa-siapa...hamba mention kroni-kroni segala apa...jadi bikin apa mahu menyalahkan orang lain atas kesalahan orang lain??

Politik itu sarang fitnah...jadi apabila orang lain dipersalahkan atas kesalahan orang lain...di manakah prinsip keadilan??? jikalah anak tuan hamba bersalah...mana mungkin tuan hamba rela untuk dipersalahkan juga??

untuk disingkap lagi....pada patah kata yang hamba lakarkan...jelas sekali tuan hamba telah terkhilaf dalam pemahaman maksud kata hamba...bilamana hamba menulis RM80 billion duit RM1000 dibawa keluar dari negara... maka, setuju atau tidak bahawa tuan hamba telah menyelewengkan maksud perkataan hamba dengan menambahkan RM1000 billion.... di manakah tuan hamba dapatkan idea mengenai RM1000 billion itu tiadalah hamba faham...

Juga...hamba bersetuju pada patah kata tuan hamba...yang bersalah tetaplah bersalah... tetapi tuduhan tuan hamba mengaitkan semua ini dengan pemansuhan PTPTN adalah luar dari akal waras yang dapat hamba fahami...adakah kita mahukan kebaikan dengan jenayah yang dilakukan oleh orang lain?? Sungguh tidak berbudi pekerti sama sekali... JAHAT ITU TETAPLAH JAHAT! SALAH ITU JANGAN PERNAH DIKATAKAN BENAR!

Dan untuk pengetahuan tuan hamba juga...tiada sedikitpun hamba terasa dengan apa yang tuan hamba lakarkan...sedikitpun tidak ada...

sokong! tolong la orang islam semua yg duk suke salah2 tuduh2 org nih...kenape la korunk nak berlagak jadi pemimpin yang ADIL sgt ni..aku hairan betol..adekah korunk igt korunk la bakal khalifah yg trplih nnti..kita tegur setakat yg kita mampu..taat still kene taat..kalau kita tegur kesalahan pemimpin hari ini..kalau hari ni dye berubah syukur lah..kalau x doakan lah..perjuangan ntuk rakyat hak tuihh! jiran duk dlm pondok seblah pn xtaw mkn ke x..nk berjuang ntuk rakyat konon..pi rah~!!

rata2 kita sndri pun tahu..jauh dlm sanubari..kite bkn berjuang untuk tegakkan islam sgt pn..tpi ats kpentingan masing2 jugak..sorang ni xpuas hati sbb mnyak mahal..sorang ag sbb cukai..padahal masih mampu bayar..walhal mampu lagi guna kereta..kalau xnk bayar cukai..yg GUNA KERETA TU KENAPA? JALAN KAKI LA!adui..melayu..melayu..

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD