Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

KALAU BEGINILAH RUPA MAHASISWA NEGARA, FUK YOU LAH~!!

AMARAN KERAS!!!! MAT-MAT KOPIAH DAN MINAH-MINAH JUBAH DILARANG BACA ENTRY INI. KALAU HANGPA RASA PANAS. AKU TAK TANGGUNG!! AKU DAH BAGI AMARAN AWAL-AWAL NI!

************


DEMO BANTAH PTPTN.


Aksi-maksi gelagat kebangangan budak-budak 'hebat' dan 'cerdik' yang memang menampakkan ke'hebatan' dan 'kecerdikan' mereka. Apalah sangat yang depa nak tunjuk?? Power? Kuasa? Jauh panggang dari api la bhai... kalau kau pi demo, tapi yang datang tu tukang hasut pemuja setan... Baik tak payahlah kau memandai...

Apa yang aku nampak adalah kebangangan yang paling hebat yang aku BOLEH KATAKAN...yang datang bukanlah banyak mana...tapi provokasi ja lebih... provokasi hotak dia...dia ingat Perdana Menteri tu dan Menteri pengajian Tinggi tu orang HINDU ka nak main kalung-kalung bunga tanda dah mati??? Lahanat betul lah mahasiswa keparat semua tu...

HIDUP-HIDUP MAHASISWA! Hidup-hidup mahasiswa bangang kena cucuk hidung demi duit dan kuasa....dahlah bangang...mak bapak hantar pergi universiti suruh belajar...yang depa tahu sibuk nak memantat ja... manusia macam ni nak jadi barisan pemimpin negara?? Macam setan dah aku tengok perangai sekor-sekor...bebal tak gheti-gheti nak belajaq...dahlah bebal, sibuk pulak nak memandai-mandai.... BODOH~!

Aku perasan mamat nih ada kat dalam tuh.... mamat yang muka toya camni? Kaki penghasut setan macam ni?? kaki pemecah belah macam ni nak harapkan jadi pemimpin pelajar??? Palahotak dia~!

Kau nak tahu siapa mamat tu?? Meh sini aku tunjuk kat kau siapa dia si bangang dan lembu-lembunya tu...yang tak gheti nak beza antara Pemimpin Islam dan Tok sami Hindu.... bangang betul....

Dah tu macam dah siap-siap dah awal awal bunga segala bagai....woahha~!! Prepare ye adik-adik bangang... lain-kali kalau kau orang nak tunjuk lagi hebat...kau orang bawak gambar tu, pi umah orang yang kau orang nak hina tu...kau orang buat macam tu kat depan-depan dia okay?? Kalau tak kena pijak kepala muka kau orang, aku tak tahulah ada lagi tak sebab untuk aku kesian kat kau orang????

Ni mamat mana la nih ?? DEMO DEPAN UPSI??? FUK YOU LAH BEBAL~!

Ni mamat lahanat yang bebal tak gheti-gheti nak belajaq... dungupiang bak kata aidid muaddib



Nak marah kat aku?? nak bengang dengan aku?? Hei~! Gua tak goyang sama lu orang la... selagi gua hidup bergantung pada yang tak mati.... gua tak akan pernah goyang pada lu orang semua la bhai... siapa mahu goyang dengan si bebal lagi bangang semua ni?? Buat malu mak bapak depa ja... Kasihan sama dia punya mak bapak... penat-penat besarkan anak...tapi perangai macam setan...bebal lak tak gheti-gheti nak mampos lagi satu bonus...

Bak kata seorang kawan aku masa aku sekolah dulu... "Bukan salah ibu yang mengandung, tapi perangai anak yang macam hantu polong...." Lebih tepat lagi...macam celaka kau tau~!!!

Depa ni... ikut telunjuk kafir mana entah...entah siapa ustaz-ustaz depa ni entah...yang ngajar depa ajaran sesat macam ni... Mungkin jugak la dari Tok Jambu depa agaknya... yang bawak pluralisma agama macam yang disebut oleh Ustaz Ismail Mina...


Ah! Aku peduli hape semua tu...depa ni bukan gheti-gheti nak belajaq...memantat ja taunya... sebab tu bebal...bangang...dungupiang....bahlol... setan!

Kau layan ini sudahlah dan kau akan tahu kenapa aku marah sangat... FUK YOU LAH MAHASISWA BEBAL~!!!





p/s : entry ini dipostkan dengan penuh kemarahan dan aku akan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap apa yang tertulis di sini....kamonlah.... FUK YOU!
11 Komentar untuk "KALAU BEGINILAH RUPA MAHASISWA NEGARA, FUK YOU LAH~!!"

sedih ngn siswa siswi sekarang yg banyak terpengaruh ngn politik.....

MAK BAPAK ANTAQ SURUH PI BELAJAQ BUKAN PI BERPOLITIK....... AWAT BODO SANGAT,,,,, CAM NA LA BOLEH MASUK U KALAU DAH BODO SAMPAI TERA NI..........................SATU LAGI PINJAMAN PTPTN TU MAKSUD DIA KITA BERHUTANG,,,, JADI BAYAQ LA BALIK APA YG KITA HUTANG TU,........

AKU RASA BAHASA KAU NI AGGAK TINGGI BERBANDING BLOGGER LAIN TAPI KAU JAHANAMKAN SENDIRI IDENTITIKAU DENGAN MEMAKI HAMUN MCM NI. MEMALUKAN BLOGGER MELAYU! MARAH BIARLAH BERPADA2! TAK PERLU NAK MEMAKI, MENCARUT MCM NI! MEMALUKAN!

Mahasiswa yang fikir sendiri terlalu bijak.

Mari saya bagi satu kes study.

Along beri pinjaman kepada sesiapa sahaja untuk apa sahaja kegunaan. Kemudian bayaran adalah lebih tinggi daripada skim-skim pinjaman yang ada. Kemudian, terdapat ancaman kepada peminjam yang tidak membayar balik pinjaman dengan perbagai cara.

Jadi, Secara logik kenapa buat demo untuk perkara tersebut?

Mahasiswa yang bijak hanya buat demo untuk tabung pendidikan yang bakal mencerahkan masa hadapan mereka.

Sikap biasa manusia, sudah pinjam apa lagi lari lah. Kalau sudah sepakat, buat demo supaya mereka tidak lagi membayar hutang.

Manusia...manusia

Aku juga tersangat2 hairan mengapa mahasiswa kita bertindak begitu..mengapa, mengapa? Mengapa nak menentang PTPTN? Bukankah berhutang itu satu pengalaman yg menyeronokkan, sampai ramai org cuba lari dari hutang? Berhutang PTPTN dari bujang, hingga kawin, hingga beranak pinak...wow..best!! Hidup dibelenggu hutang memang pengalaman yg menyeronokkan, mengapa gatal2 nak minta pengecualian, bukankah sengsara itu lebih thrill dari bahagia?

Mahasiswa jangan tentang PTPTN, kerja mahasiswa ialah baca buku, mengapa perlu meemperjuangkan masa depan generasi akan datang, berjuanglah demi perut sendiri, ini bukan zaman Nabi yg berjuang utk kebajikan ummah, ini zaman kita pentingkan perut dan temolok sendiri, famili dan kroni, itu pun susah sangat nak paham ke??

Kerja berjuang utk rakyat, berdemonstrasi utk kebajikan masyarakat itu bukan budaya kita. Sedarilah wahai mahasiswa, kita tinggal di Malaysia negara mundur, yg sistem politiknya lebih mundur dari Bangladesh, Papua New Guinea atau Loshoto. Mahasiswa berdemonstrasi berjuang utk masyarakat adalah budaya masyarakat maju spt di Barat, Jepun, Korea..mereka negara maju tak sesuai dibandingkan dengan Malaysia negara mundur.

Lain kali mahasiswa perlu ukur baju di badan sendiri, duduk diam-diam, jadi ulat buku, kalau badai tsunami dah hampir sampai ke bilik pun perhati sajalah sambil baca buku, jangan lari selamatkan diri, ingat tu....

fuck you too

Anom 9:29: Tahniah krn terikut2 dgn "ajaran Islam" tuan blog yg mengajar iqrak melalui mencarut, sekali lagi tahniah. Mencarut budaya kita....

Kah kah kah...aku tak kondem pasal PTPTN la bebal! Aku bercakap tentang sikap mahasiswa bangang yang buat kurang ajar tu! Yang letak otak dekat kepala lutut tak reti nak hormat orang!

Siapa yang bebal nak mampos tak faham apa aku tulis tu memanglah tolol! Budak kurang ajar disokong membabi buta! Palahotak hangpa la!

Celaka ja siapa-siapa yang bebal nak mampos tak faham2 apa aku tulis! Lagi nak tunjuk pandai! Bangang sangat aih???

Fuk you lah!

@semutapi

Jangan jadi penyokong membabi buta ya bro... kau nak tentang, itu kau punya pasal....tapi cara depa yang kurang ajar macam tu, kalau kau sokong jugak...kau sama ja macam depa semua tu....

Aku hormat kau...tapi kerana kau sokong depa kurang ajar... rasa hormat aku hilang macam tu ja... bagi aku apa yang kau nampak, apa yang kau lihat semuanya yang baik-baik saja pada pandangan kau....hatta apabila depa pijak kepala orang lain untuk apa yang depa kata, "perjuangan".... kau pun akan sokong tindakan depa dengan hujah, "matlamat menghalalkan cara" kau itu...

Apa kau tak pernah guna akal ke nak fikir??? Aku tak tulis apa-apapun pasal apa yang depa tentang....tapi aku tulis betapa kurang ajar nya bangsat-bangsat semua tu! Monyet pun tahu beza kaum dia sendiri... bebal!

marah bebenor nampak pendekar..hehe
pi amik wuduk no

~budak2 skrang makin tinggi blajar makin kurang ajar agaknya. kalo tengok perangai sorang2, memang tak setara dgn tahap pndidikan diorng.

~papepun cara penulisan pendekar kali ni agak mengecewakn sy, langsung tak berhemah. dimana letaknya prinsip 'matlamat tak menghalalkan cara', tau la niat pndekar nk luah nk tegor tp camni ke caranya..mencarut segalai bagai. kalu beginilah cara pendekar, tak kan tak rasa diri tu lebih kurang je dgn budak2 dlam video tu,
cara
yang memang menampakkan ke'hebatan' dan 'kecerdikan'[QUOTE]

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD