Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

PENIAGA CINA KEPANASAN ~!! WOAHHA~!!

Aku ambik bulat-bulat dari sini --> http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2011/12/peniaga-cina-dah-kepanasan.html

****************************************

PENIAGA CINA DAH KEPANASAN.


memang panas.

sudah bertebaran dalam email berbahasa cina yang menyeru agar roti gardenia  diboikot oleh orang cina.

dikabarkan dalam email tersebut, pemilik roti gardenia itu dimiliki oleh taikon melayu tan sri syed mukhtar al bukhari.

bukan setakat itu sahaja, kandungan email berbahasa cina tersebut juga meminta agar bangsa cina membeli roti kepunyaan syarikat robert kuok.

roti diberi nama massimo itu dipercayai sudah mula berada di pasaran. 


asalnya benda ni setakat berlegar di email sahaja, namun agak MUSYKIL BILAMANA theresa kok yang mula highlightkan isu.

aku nampak usaha kerajaan dalam mempromosikan barangan runcit yang murah (seperti contoh KR1M) telah menyebabkan peniaga cina mula kepanasan. 

manakan tidak, peranan orang tengah dah takde.
silap aribulan, monopoli dorang pun dah makin susut.
tu pasal mereka mula serang  syed mokhtar pakai email.


JADI BRO, KORANG PAHAMKAN SIGNAL AKU ?


***************************************
4 Komentar untuk "PENIAGA CINA KEPANASAN ~!! WOAHHA~!!"

Salam.
Tidak kupedulikan partinya.
Yang penting agama pemiliknya (Syed mokhtar).
Aku sokong produk Muslim.

Kerajaan dah menjalankan satu tugas baik dengan cuba memecahkan monopoli ca ya ni dengan kehadiran kr1m

tp la ni roti massimo aktif tul penjualannye digerai2...brand gardenia nampak slow skit...strategi massimo dgn harga lg rendah nampak menjadi...so anda misti piley

ye btol,klo orang Islam x support produk orang
Islam,kita selamanya di tindas oleh bukan Melayu/Islam

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD