Pblegacy.Org™

Pblegacy.Org™ | Blog TravelBlogger di bawah payung Pblegacy Network™

ULASAN LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA MALAYSIA 2010 (2011) @DENAIHATI

Selepas setahun, seperti kebiasaannya, Ketua Audit Negara akan membentangkan laporan mengenai perbelanjaan dan pendapatan kewangan kerajaan Malaysia. Dan pada pembentangan kali ini, pelbagai kesimpulan dapat di buat di atas setiap laporan yang dikemukakan.

Selepas meneliti semuanya, dan membaca komen oleh pakar-pakar di dalam negara, maka dapatlah di simpulkan bahawa PEGAWAI KERAJAAN ADALAH PENYANGAK DAN PENGKHIANAT~!!

Manakan tidak, berapa banyak ketirisan perbelanjaan dan penggunaan wang yang dikemukakan dalam Laporan Audit tersebut? Sangat banyak~! Bukan sedikit. Isu yang boleh memusnahkan kredibiliti kerajaan sebagai pelindung kepada rakyat~! Apakah ini yang mahu kita hadapkan kepada masyarakat untuk menarik perhatian mereka supaya terus menyokong kerajaan? Sendiri mahu fikirlah kawan~!

Tender tanpa bidaan dan sebutharga, pemberian kontrak yang di ragui. Perbelanjaan yang diselindungkan alirannya, dan banyak lagi masalah-masalah yang berlaku disebabkan oleh pengkhianat di dalam sektor kerajaan~! Celaka punya pegawai~!

Lihat sahaja berapa ramai yang memohon menjadi pegawai kerajaan tetapi jarang dapat. Atas pelbagai alasan, ada kuota pun tak pernah dipatuhi. Hotak dia~! Siapa ada "kabel" dialah yang selalu dapat...Kau tak ada kabel...beratur lah kau menunggu~!

Pegawai-pegawai celaka dan pengkhianat ini mesti di gantung atau dilucutkan sahaja jawatan mereka dari kerajaan berkuatkuasa serta merta~! Tidak guna menyimpan pegawai-pegawai seperti ini~! Makin di simpan, makin naik perut buncit mereka.

Masih ingat entry pendekar yang berbicara mengenai filem Nayak yang dilakonkan oleh Anil Kapoor? Kalau belum, bacalah entry pendekar mengenai Filem Nayak ini..Kalaulah kepimpinan kerajaan bersikap tegas terhadap pegawai yang khianat ini, tidak mustahil segala ketirisan seperti ini akan dapat dihapuskan dalam laporan audit negara. Mengapa tidak?

Para pegawai kerajaan yang menyalahgunakan kepercayaan dan amanah yang diberikan kepada mereka wajar sama-sekali di buang dari jawatan mereka kerana mereka ini tidak layak sama sekali untuk mendudukinya~!! Jawatan kerajaan adalah satu amanah... Satu amanah yang besar~!

Kerana adanya pegawai-pegawai pengkhianat ini, agihan kekayaan negara tidak dapat sampai kepada kelompok sasaran dengan lebih berkesan. Inilah akibatnya kalau menyimpan pengkhianat di dalam sektor kerajaan~! Macam celaka~!

Ah~! Persetankan saja semuanya~! Asal perut kembung dengan duit haram sudahlah kan?

titik...

Pssst~! Siapa yang bilang aku penyokong kerajaan membuta tuli? Aku bukan penyokong fanatik macam pengikut Drama King tuh...

4 Komentar untuk "ULASAN LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA MALAYSIA 2010 (2011) @DENAIHATI"

Haiyaa lu menyalak selupa anjing bro..

Lu ni jenis perasan bagus..pendekar konon puihhhhhh!!!!!

Kalau gua jumpa lu,konfom gua rembat lu bro..

setakat berani dalam website ni x payah laa.....

Org lain jauh lebih hebat,diam jer..ko ni asyik menyalak2..sial la lu

@Atan

cubalah...kata nak rembat wa... meh la bagi nama penuh ke...email lu ke...alamat lu ke...

lu datang depan wa la nak cakap banyak...menyorok nama baik tak payah la...

keh keh keh...teloq takda ke??

@Atan

pendekar komen pasal laporan audit negara tu..
yg kau tak pasal2 tiba2 naik tahi minyak ni kenapa?...

kalau kau ada hujah untuk memperbetul tafsiran pendekar mengenai laporan audit tu sila la komen....

Kalau tak ade hujah...jgn sibuk nak komen pulak....duduk diam2....sabar bro...

aik ader orang marah sampai nak rembat lah ... mmg tka pelik lah sek2 pembangkang ni mmg suker main kasar .. kalau kita main kasar ... samer kita mcam dier chill jer ... bro ... budak2 baru nak belajra ni bese lah tak leh nak lawan ngan akal guna kekerasan ... maslaah utama nya disini dier ingat dier keras sangat kot ... kahkahkhakakah- zanarkand tidus,...

Seni menghuraikan topik adalah curahan dari rasa hati yang merasa. Anda boleh memberikan maklumbalas sesuka hati anda. Tapi sebarang ulasan yang tidak berkaitan dengan topik mohon dielakkan. Begitu juga ulasan yang bersifat memalukan. Terima kasih kerana bekerjasama.

 
Copyright © 2014 - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info - PB Networks - Buku Rujukan PTD